×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
true
۱۱۵ نماینده مجلس در نامه ای از رئیس قوه قضاییه درخواست محاکمه «پورحسینی» شدند

۱۱۵ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار برگزاری علنی محاکمه «پورحسینی» رئیس سازمان خصوصی سازی و انتشار اخبار مربوط به آن شدند.

 

پورحسینی
به گزارش پایگاه خبری مغان، ۱۱۵ نماینده مجلس شورای اسلامی با امضای نامه ای خطاب به رئیس قوه قضائیه خواستار رسیدگی جدی و عاجل به پرونده های متعدد تخلف در واگذاری ها شدند.
متن کامل این نامه به شرح زیر است:

ریاست محترم قوه قضاییه

آیت الله رئیسی

سلام علیکم

«با تبریک انتصاب شایسته جنابعالی به سکانداری دستگاه خطیر قضائی کشور، اکنون فروغ امیدواری به تحقق عدالت و مجازات خطاکاران و چپاولگران بیش از پیش گرمی بخش دل های لرزان ملت ایران که از جورِ ستمکاران به ستوه آمده اند، می باشد. با در نظر گرفتن این مهم که موضوعات اخیر سازمان خصوصی سازی، یکی از عوامل به آتش کشیده شدن اعتماد عمومی به کارگزاران دولت بوده است، به استحضار می  رسانیم:

۱. اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، به واسطه سو عملکرد کارگزاران نه تنها سبب شکوفایی اقتصادی نشده است، بلکه موجب اختلاف فاحش طبقاتی و گرد آمدن ثروت های حرام نزد عده ای خاص شده است که گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ دیوان محاسبات، دلیل بر غیرقانونی بودن واگذاری ها به سبب فقدان اهلیت خریدار و عدم رعایت قوانین در تعیین ارزش واحدهای واگذار شده و حکایت از روند ناصواب اجرای این اصل می نماید.

۲. پرونده های اخیر اخلال در نظام ارزی، رسیدگی شده در محاکم قضایی که به صدور آرای سنگین منجر شده است، تنها گوشه ناچیزی از واقعیت دردناک فرآیندهای ناسالم سازمان خصوصی سازی را بیان می نماید که محکومیت خریدار ماشین سازی تبریز به ۲۰ سال حبس و مجازات های سنگین برخی مسئولان و کارکنان بانک مرکزی، نشان دهنده گوشه ای از غارتگری اموال عمومی است که نقش رئیس سازمان خصوصی سازی در این میان قابل توجه است.

۳. چندین طرح تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی و پروژه های واگذار شده از قبیل ماشین سازی تبریز، هپکوی اراک، آلومینیوم هرمزگان، پالایشگاه و پتروشیمی کرمانشاه و کشت و صنعت های هفت تپه و مغان، به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

۴. اخیراً ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس به منظور پاسخ دادن به مطالبات عدالت خواهانه مردم و فراهم شدن بستر تحقیق و تفحص های متعدد سازمان خصوصی سازی، خواستار برکناری مشارالیه و تسریع در رسیدگی به پرونده های تخلفات این سازمان شده اند که رئیس دفتر رئیس جمهور، آن را مغایر با امنیت شغلی مدیران تلقی نموده لذا اقدام مؤثری انجام نشده است.

۵. سه ماه پیش به سبب نگرانی نمایندگان از وسعت تخلفات سازمان خصوصی سازی، بیش از ۵۰ تن از آنان خواستار ممنوع الخروجی رئیس سازمان خصوصی سازی شدند که با درک متقابل شعبه رسیدگی کننده، این مهم عملی شد.

با نگرش به مراتب فوق، ما نمایندگان امضاکننده این نامه، با امعان نظر به عدم اعتنای رئیس جمهور به تذکرات نمایندگان و پرونده های متعدد تخلف در واگذاری های فوق الاشاره، رسیدگی جدی و عاجل قوه قضائیه را خواستاریم. بدیهی است دستور جنابعالی، دایر بر برگزاری علنی محاکمه نامبرده و انتشار اخبار مربوط به آن، موجب دلگرمی قاطبه مردم و پشتیبانی عمومی از دستگاه محترم قضایی خواهد بود.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false