×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور در پارس آباد مغان ایجاد می شود

به گزارش پایگاه خبری مغان، محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه عملیات احداث بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور در هزار و ۵۰۰ هکتار در شهرستان مرزی پارس آباد مغان در حال اجراست، گفت: نخستین گلخانه از این مجتمع تیرماه امسال به وسعت ۲۰ هکتار بهره برداری می شود.

وی در بازدید از این پروژه با بیان اینکه ۲۰۰ هکتار از فاز اول این گلخانه واگذار و عملیات زیرساختی و تکمیلی آن در حال انجام است، افزود: تمامی زیرساخت های لازم از جمله گاز ، برق ، آب و راه های دسترسی پیش بینی و منابع لازم اختصاص خواهد یافت.

امید اضافه کرد: هدف از راه اندازی این شهرک تولید و صادرات محصولات گلخانه ای بوده و در آن استحصال ۳۲ محصول پیش بینی شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بیان کرد: در این شهرک گلخانه ای همچنین تمامی امکانات فراوری ، صنایع تبدیلی و تکمیلی برای تولید محصولات صادراتی پیش بینی شده است.

وی ظرفیت تولید این شهرک گلخانه ای را ۷۰۰ هزار تن ذکر کرد و اظهار داشت: با اجرای این پروژه بزرگ که در خاورمیانه بی نظیر است، سالانه ۴۵۰ میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه‌جویی خواهد شد.

امید گفت: با بهره برداری کامل از این پروژه برای ۲۰ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت های غنی موجود در استان اردبیل بویژه منطقه مغان افزود: با پیگیری های استاندار اردبیل از منابع اعتباری و مالی موجود در حوزه روستایی ریاست جمهوری اعتبارات خوبی برای پیشرفت، توسعه و گسترش اشتغال و ایجاد زیرساخت ها اختصاص یافته است.

 

عملیات احداث بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور در پارس آباد مغان

شهرک گلخانه ای پارس آبااد

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری روز سه شنبه برای سفر ۲ روزه وارد فرودگاه پارس آباد مغان شد.

بازدید از شهرک گلخانه ای پارس آباد ، بازدید از مجتمع آبرسانی بخش موران شهرستان گرمی و بازدید از کارخانه تولید پوشاک الطافی در بخش رضی و حضور در جلسه کارگروه اشتغال استان از برنامه های سفر وی به استان اردبیل است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false