×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
پهپاد آمریکایی از فرودگاهی در امارات برخاسته بود

پهپاد آمریکایی از فرودگاهی در امارات برخاسته بود

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از اسپوتنیک، در حالی که بامداد پنجشنبه سپاه پاسداران از سرنگونی یک پهپاد آمریکایی در حریم هوایی ایران خبر داد، حال منابع منطقه ای اعلام کرده اند که این پهپاد از پایگاه هوایی الظفره در امارات برخاسته بود.

گفته شده این پایگاه همانی است که اخیراً وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که یک اسکادران از جنگنده های «اف .۱۵. ئی – استرایک ایگل» از پایگاه سایمور در ایالت کارولینای شمالی به آن اعزام خواهد کرد.

در واقع پایگاه هوایی الظفره، یک فرودگاه نظامی در منطقه «مصفح» در حومه «ابوظبی» پایتخت امارات عربی متحده است که در فاصله ۳۲ کیلومتری ابوظبی واقع شده است.

در نخستین ساعات بامداد پنج شنبه یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران با آتش پدافند نیروهای مسلح ایران سرنگون شد.

سرنگونی این پهپاد آمریکایی در ابتدا از سوی مقامات آمریکایی تکذیب شد، اما در نهایت فرماندهی مرکزی آمریکا سقوط یک فروند پهپاد این کشور را تائید کرد.

گفتنی است که پهباد جاسوسی گلوبال هاوک یا RQ-4 یکی از پیشرفته ترین هواپیماهای جاسوسی جهان محسوب می شود که بر اساس اطلاعات به دست آمده بیش از ۲۰۰ میلیون دلار قیمت دارد.

بازهم نیروهای هوا فضای سپاه یکی دیگر از اقدامات جاسوسی آمریکا را با شکست مواجه ساختند. یادآور می شود که در تاریخ ٣٠ خرداد ٩٨ شیرمردان هوافضای سپاه این پهباد متجاوز به حریم هوایی کشور را شکار کردند.

کد خبر : ۴۵۹۴۸۴۴۹

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false