×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
true
برداشت محصولات مزارع دیم در کشت و صنعت پارس آغاز شد

برداشت محصولات مزارع دیم در کشت و صنعت پارس آغاز شد

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین، ارسلان کاظم پور، مدیر عامل شرکت ملی کشت و صنعت و دامپری پارس از آغاز برداشت محصولات مزارع دیم در کشت و صنعت پارس خبر داد و گفت: امروز با تلاش شبانه روزی همکاران زراعی در کاشت پاییزه سال زراعی ۹۷ و ۹۸ بیش از ۴۷۰۰ هکتار از اراضی شرکت ملی پارس زیر کشت محصولات استراتژیکی کشور رفته که برداشت این محصولات در مزارع شرکت شروع شده است.

ارسلان کاظم پور

برداشت محصولات مزارع دیم در کشت و صنعت پارس – ارسلان کاظم پور

ارسلان کاظم پور افزود: با بهره گیری از روشهای نوین مهندسی زراعی در شرکت ملی پارس توانستیم شاهد افزایش تولید در واحد سطح باشیم.

وی با اعلام اینکه امسال ۱۴۰۰ هکتار گندم آبی و ۱۶۰۰ هکتار گندم دیم در شرکت ملی پارس زیر کشت رفته افزود: با بررسی های کارشناسان شرکت پیش بینی شده امسال در مزارع گندم آبی بالای ۶۲۰۰ کیلوگرم و در مزارع دیم بالای ۲۰۰۰ کیلوگرم به ازای هر هکتار برداشت خواهیم نمود.

مدیرعامل شرکت ملی پارس با اشاره به کاشت ۴۰۰ هکتار جو آبی و ۳۰۰ هکتار جو دیم افزود: در بحث تولید جو برداشت بالای ۶۵۰۰ کیلوگرم در مزارع آبی و بیش از ۲۰۰۰ کیلوگرم در مزارع دیم به ازای هر هکتار پیش بینی شده است.

ارسلان کاظم پور از پیش بینی تولید چهار هزار تن محصول کلزا خبر داد و گفت: امسال بیش از یک هزار هکتار محصول کلزا در شرکت ملی پارس زیر کشت رفته که برداشت ۴۰۰۰ کیلوگرم به ازای هر هکتار پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: امسال با تولید ۱۵ هزار تن گندم و چهار هزار تن جو و چهار هزار تن کلزا، شرکت ملی پارس در به خودکفایی رسیدن کشور برای تولید محصولات کشاورزی کمک خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت ملی پارس با اشاره به سال رونق تولید اظهار داشت: امسال با پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب، عزم جهادی شرکت ملی پارس برای رونق تولید در دستور کار گرفته تا بتوانیم با افزایش و تولید محصولات کشاورزی مرغوب و استاندارد سهمی در تامین امنیت غذایی کشور داشته باشیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false