×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز طرح پوشش اجباری بیمه سلامت همزمان با سراسر کشور در اردبیل

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: ثبت‌نام در طرح پوشش اجباری بیمه سلامت تا آخر فروردین ۹۹ برای افرادی که فاقد هرگونه بیمه پایه درمانی هستند از طریق سایت بیمه سلامت و مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت میسر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری مغان، وحید سید خلیل‌اللهی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اردبیل با اشاره به طرح پوشش اجباری بیمه سلامت و آزمون وسع، اظهار کرد: براساس ماده ۷۰قانون برنامه پنج ساله ششم طرح پوشش اجباری بیمه سلامت و آزمون وسع همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز اجرا می‌شود.

وی به طرح تشویقی بیمه سلامت در بازه زمانی مشخص شده تاکید کرد و گفت: افرادی که هیچ‌گونه بیمه پایه درمانی از جمله بیمه سلامت، بیمه روستایی، بیمه ایرانیان و … ندارند می‌توانند در بازه زمانی حدوداً ۶ماهه از مزایای این طرح ملی بهره‌مند شوند.

ثبت‌نام طرح پوشش اجباری بیمه سلامت 

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل، تصریح کرد: ثبت‌نام در طرح پوشش اجباری بیمه سلامت تا آخر فروردین ۹۹ برای افرادی که فاقد هرگونه بیمه پایه درمانی هستند از طریق سایت بیمه سلامت و مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت میسر خواهد بود.

وی اذعان داشت: افرادی که دارای دفترچه درمانی بیمه سلامت و یا بیمه ایرانیان هستند نیازی به ثبت‌نام در این طرح را نداشته و در صورت اتمام اعتبار و یا برگه‌های دفترچه بیمه خود می‌توانند به دفاتر بیمه سلامت مراجعه کنند.

سیدخلیل‌اللهی تاکید کرد: افرادی که فاقد بیمه پایه درمانی هستند در زمان سلامت و قبل از بیماری و یا بستری شدن در بیمارستان به فکر ثبت‌نام در این طرح ملی باشند تا بتوانند در صورت نیاز از مزایای آن بهره‌مند شوند.

طرح پوشش اجباری بیمه سلامت برای افرادی که وسع کافی مالی ندارند به‌صورت رایگان است

وی به آزمون وسع نیز اشاره کرد و گفت: در طرح پوشش اجباری بیمه سلامت، ثبت‌نام کنندگان از طریق وزارت رفاه مورد پایش قرار گرفته و افرادی که وسع کافی مالی ندارند به‌صورت رایگان از مزایای طرح بهره‌مند خواهند شد و افرادی که توان مالی داشته باشند براساس قدرت مالی مقداری از هزینه بیمه را پرداخت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت ادامه داد: تاکنون در بازه زمانی یک‌ماهه حدود دوهزار و ۷۰۰خانوار در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که با احتساب خانوارهای ۲یا ۳نفره حدود ۱۰هزار نفر ثبت‌نام کننده داشته‌ایم.

وی بیان کرد: تاکنون نتایج آزمون وسع برخی از ثبت‌نام کنندگان اعلام شده که حدوداً ۱۰۰درصد این افراد شامل بیمه رایگان هستند و پیش‌بینی می‌شود در کل ۱۵هزارنفر در این طرح ملی بیمه سلامت ثبت‌نام کنند.

سید خلیل‌اللهی افزود: اطلاعات تکمیلی طرح ملی پوشش اجباری بیمه سلامت در سایت بیمه سلامت به آدرس«www.ar.ihio.gov.ir»قابل دریافت است.

وی اذعان داشت: با توجه به وجود مراکز درمانی دولتی در استان اردبیل و بهره‌مندی حداکثری مردم از این مراکز وجود بیمه سلامت می‌تواند در جهت رفع دغدغه‌های درمانی هم استانی‌های عزیز موثر باشد.

مدیرکل سلامت استان اردبیل بیان داشت: این بیمه شامل کلیه خدمات درمانی بیمه پایه بوده که دارندگان آن می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false