×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
تامین اعتبار زمین‌های احداث راه آهن پارس آباد به جمهوری آذربایجان

استاندار اردبیل گفت: زمین های محل احداث راه آهن پارس آباد به جمهوری آذربایجان تامین اعتبار شده و هیچ مشکلی در راستای ایجاد این ریل وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری مغان، اکبر بهنام‌جو در جریان سفر به آذربایجان و دیدار با جاوید معلم مدیر خط ریلی و راه آهن آذربایجان اظهار کرد: زمین‌های محل احداث راه آهن پارس آباد به جمهوری آذربایجان تامین اعتبار شده و هیچ مشکلی در راستای ایجاد این ریل وجود ندارد.

وی افزود: مشاوران ایرانی این پروژه کارهای مطالعاتی را انجام داده‌اند و در آینده هرگونه اقدام در رابطه با این پروژه به‌منظور رعایت ضوابط و مقررات با هماهنگی طرفین انجام می‌شود.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در صورت هماهنگی‌های لازم این پروژه در طول ۶ ماه عملیاتی می‌شود، بیان کرد: در صورت تکمیل پروژه ریلی پارس آباد به آذربایجان بیش از ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی به کشورهای آسیای میانه و روسیه صادر می‌شود و یک میلیون تن مواد اولیه برای صنایع چوبی وارد ایران خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور در پارس آباد احداث می شود

مطالعه راه آهن اردبیل – پارس آباد در شش ماهه اول سال ۹۸ به اتمام می رسد

بهنام‌جو همچنین از ایجاد بزرگترین شهرک گلخانه‌ای در شمال استان خبر داد و گفت: ۱۵۰۰هکتار از زمین‌های کشاورزی در پارس آباد به شهرک گلخانه‌ای تبدیل شده و ۲۰ هکتار از این شهرک به بهره‌برداری رسیده و سالانه ۲۰۰ هکتار به این مجموعه اضافه می‌شود.

احداث راه آهن پارس آباد به جمهوری آذربایجان دارای توجیه اقتصادی است

وی با اشاره به اینکه احداث راه آهن پارس آباد به جمهوری آذربایجان دارای توجیه اقتصادی است افزود: این پروژه احداث پروژه ریلی اردبیل به پارس آباد را نیز توجیه دار کرده و مطالعات فاز اول این پروژه نیز انجام شده و مطالعات فاز دوم به زودی شروع می‌شود.

استاندار اردبیل از مدیرخط ریلی و راه آهن آذربایجان دعوت کرد با حضور در اردبیل با مدیرعامل راه آهن ایران دیدار و نشست و گفت‌وگو داشته باشد.

مدیر ریلی و خط آهن آذربایجان نیز در این دیدار برای آغاز ایجاد خط ریلی تازه کند پارس آباد به جمهوری آذربایجان اعلام آمادگی کرد.

 جاوید معلم افزود: برای انعقاد تفاهم نامه هفته آینده با هیات همراه برای دیدار با مسؤولان راه آهن جمهوری اسلامی ایران به اردبیل سفر خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: کارشناسان و مشاوران جمهوری آذربایجان نیز برای هماهنگی بیشتر و رصد مسیرها به استان اردبیل سفر می کنند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false