×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
توجیه وعده‌های عملی‌نشده توسط رئیس جمهور توهین به مردم است

به گزارش پایگاه خبری مغان به نقل از فارس، علیرضا زاکانی عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی عصر امروز (دوشنبه) در گردهمایی اساتید بسیجی دانشگاه‌های تهران در دانشگاه خوارزمی به اظهارات امروز حسن روحانی رئیس جمهور ایران در توجیه وعده های عمل نشده خود در زمان تبلیغات ریاست جمهوری واکنش نشان داد.

زاکانی خاطرنشان کرد: از چنین شخصیتی خیلی بعید است که نداند ما از ابتدا در جنگ بودیم؛ توجیه کردن خیلی اشتباه است. لااقل برای مردم و اندیشمندان جامعه حداقلی از حافظه تاریخی قائل باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: آمریکا همان آمریکا و ترامپ همان ترامپ است. چرا چنین وضعیتی داریم؟ مردم امروز در سختی به سر می برند. نمی توان گفت این جنگ و سختی مربوط به دوره جنگ است. روحانی می‌گوید چون عرصه جنگ است و وعده من مربوط به دوره صلح بوده از من انتظار نداشته باشید؛ این فرافکنی و توهین به مردم و اندیشمندان جامعه است.

رئیس جمهور ما اصلا رئیس جمهور شرایط جنگ نیست

وی افزود: انتقاد به این موضوع از این جهت نیز وارد است اگر شرایط جنگ است اساسا ما آرایش جنگی نگرفته‌ایم و رئیس جمهور ما اصلا رئیس جمهور شرایط جنگ نیست. چرا وقتی سیل می آید ایشان به جنوب کشور و قشم می رود؟ و آلودگی هم اوج می‌گیرد رئیس جمهور ما به شمال نقل مکان می‌کند؟

وی در بخشی از اظهارات خود گفت: امروز سالروز ۹ دی است. ۹ دی تجلی اراده خدا است که از آستین ملت ایران خارج شد.

زاکانی با بیان اینکه فتنه و فتنه‌گری خواهد بود، گفت: باید دید ما چه نسبتی با این فتنه و فتنه‌گری‌ها داریم؟ و چه نقشی می توانیم در جلوگیری از فتنه ها ایفا کنیم؟

وی خاطرنشان کرد: اگر در جنگ صفین، عمار یک ساعت دیرتر شهید می‌شد فتنه اشعث را نمی دیدید و مالک کار را تمام کرده بود.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم افزود: عمار که شهید شد، اشعث به فتنه گری پرداخت و کاری کرد که ورق جنگ برگشت و پس از چندماه مذاکراتی که صورت گرفت آنی شد که نباید می‌شد.

وی خطاب به اساتید حاضر در این نشست گفت: نقش شما اساتید صرفا شناخت و نجات خود نیست، بلکه باید نجات دیگران را باید بر عهده بگیریم و اگر کشور در معرض مشکلات مختلف قرار گرفت، نقش خود را ایفا کنیم.

اولین انحراف از زمان دولت موقت صورت گرفت

زاکانی به برنامه دشمنان برای شکست و به انحراف کشیدن انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران اشاره و تصریح کرد: دشمن بعد از اینکه نتوانست جلوی انقلاب اسلامی را بگیرد تلاش کرد آن را منحرف کند و اولین انحراف از زمان دولت موقت صورت گرفت.

عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: آنها (دولت موقت) اهل انقلابی‌گری نبودند چون نگاهشان به انقلاب غلط بود. می‌گفتند دوره انقلاب گذشت و مردم در خانه ها بنشینند و کار را به ما بدهند تا ما اداره کنیم. وقتی که مسیر انقلاب پیدا کرد و از گردونه خارج شدند اعلام کردند که انقلاب به بن بست رسیده که امام (ره) خطاب به آنها گفت انقلاب به بن بست نرسیده بلکه شما به بن بست رسیده‌اید.

وی یادآور شد: دشمن تلاشش را معطوف به مقابله با انقلاب کرد و اولین گام را با ضد انقلاب برداشت و تلاشی را از طریق ضد انقلاب علیه جمهوریت و اسلامیت نظام شکل داد و بنا داشد که ظرفیت کشور را معطوف به خود کند و همراه با جنگ بیرونی انقلاب را به زیر بکشد.

فتنه ۸۸ محصول انقلابیون پشیمان بود

زاکانی معتقد است که در دهه های بعد، دشمن با ترویج اشرافی گری، برای انحراف انقلاب تلاش کرد و هدف این تلاش، ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان بود و در مرحله دیگری، انقلابیون پشیمان عهده کار شدند و فتنه سال ۸۸ محصول این جریان بود که ضررهای اساسی برای کشور داشت.

عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: انقلابیون پشیمان در ۱۰ سال، ۲ فتنه را سرمایه گذاری کردند و محصول این شرایط، آفات جدی برای ما داشت. وعده هایی که عملی نشد و شرایط، مردم را ابتدا در مقابل مسئولان و سپس در مقابل هم قرار داد.

بعد از جریان انقلابیون پشیمان، گرفتار «انقلابیون بی‌بنیان» شدیم

زاکانی با بیان اینکه بعد از جریان انقلابیون پشیمان، گرفتار «انقلابیون بی‌بنیان» شدیم، گفت: دچار کسانی شدیم که داعیه انقلابی گری داشتند اما اساسا این بی ریشگی فکری فتنه دیگری به ما تحمیل کرد؛ بله، سبب مصونیت ما شد اما هزینه هایی را به ما تحمیل و شرایط کشور را دچار آسیب کرد.

وی با تاکید بر اینکه امروز گرفتار «انقلابیون عاقل‌نما» هستیم، اظهار کرد: این انقلابیون عاقل‌نما، به‌شدت دعوت به اعتدال و عقل گرایی می کنند، اما علاقه دارند از یک سوراخ، ۱۰ ها بار گزیده شوند. به جای ظرفیت ها و توانمندی های کشور باز به خارج از کشور پناه می برند و امیدشان جای دیگر است.

زاکانی گفت: که انقلابیون عاقل‌نما، سابقه و بیان انقلابی داشتند اما کم کم رنگ باختند و شرایط را به سمتی بردند که که گرفتار بلای چند وجهی شدیم.

نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه مردم تحت فشار هستند و فتنه اصلی ناکارآمدی و ایجاد یاس در جامعه است، گفت: آقای رئیس جمهور اعلام می کند که ما توانستیم ظرفیت مقاومتی مردم بالا ببریم بله ظرفیت مقاومتی را بالا بردید، اما قرار نیست فشار بیشتری را بر گرده مردم سوار کنید. رئیس جمهور که برای سخنرانی کردن باید برایش کولر بگذارند تا بتواند سخنرانی کند از بالا بردن ظرفیت مقاومتی مردم سخن می‌گوید.

کشور نیاز به تدبیر دارد نه خواب آلودگی و بی تدبیری

وی با بیان اینکه کشور نیاز به تدبیر دارد نه خواب آلودگی و بی تدبیری، گفت: مشکل امروز کشور تحریم در درون کشور است، مشکل ما بی اندیشگی و عدم بکار گیری حوزه و دانشگاه در اداره کشور است. وقتی به اساتید دانشگاه بی توجهی می‌شود، چه انتظاری باید داشت؟

زاکانی با بیان اینکه در ماجرای نوسانات ارز، ۱۸ میلیارد دلار ارز مملکت به فنا رفت، اذعان داشت: آیا اقتصاددانان وضعیت ارز را به این سمت کشاندند یا کاسب ها نشستند و نرخ ارز را تعیین کردند؟

عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی افزود: از اعضای دولت به من می گفتند «آن روزی که بنا شد قیمت ارز مشخص شود کارشناسان دولت می‌گفتند ۴ هزار و ۸۰۰ اما رییس جمهور می‌گفت ۳ هزار و ۸۰۰؛ بالاخره اختلاف نظر شد که کدام یک؟ یکباره آقای پورابراهیمی که رییس کمیسون اقتصادی بود گفت ۴ هزار و ۲۰۰. گفتند اگر ۴ هزار و ۲۰۰ شد به گردن ما نمی افتد. یکباره یکی از آن سوی دولت گفت آقای آل اسحاق هم گفتند ۴ و ۲۰۰ بنابراین گفتند نه ۳ هزار و ۸۰۰ نه ۴ هزار ۸۰۰ وسط را در نظر می‌گیریم و همان ۴ هزار و ۲۰۰ تومان، و صلوات فرستادند!» این، راه اداره کشور نیست.

زاکانی با تاکید بر اینکه تا وقتی مسیر اداره کشور در مسیر درست قرار نگیرد ما باید این آزارها را ببینیم، گفت: بعضی از آزارها مثل «بنزین» خیلی سنگین است که آن اتفاقات بیفتد و رئیس جمهور بخندد و بگوید من خودم صبح جمعه فهمیدم!

ما امروز با افرادی مواجه هستیم که سابقه انقلابی گری دارند اما نسبت به مسائل انقلاب در غفلت به سر می برند

وی افزود: متاسفانه مسیری که آقایان دنبال می‌کنند دائماً توجه به خود و اطرافیان است به عبارتی ترجیح منافع فردی بر منافع جمعی؛ ما امروز با افرادی مواجه هستیم که سابقه انقلابی گری دارند اما نسبت به مسائل انقلاب در غفلت به سر می برند.

زاکانی تاکید کرد: وظیفه ما امروز روشن گری و هدایتگری است و چه کسی بهتر از اساتید دانشگاه‌ها و حوزویان؟ تا کشور بر مدار دانش اداره نشود این مشکلات است اگر کشور به حوزه و دانشگاه و نخبگان تکیه زد و برای آنان جایگاه قائل شد می توان انتظار داشت مشکلات حل شود.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم به بودجه کشور برای سال آینده اشاره کرد و گفت: امروز بودجه‌ای برای کشور بسته شده که ما را به انسداد بکشاند. بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد کسری بودجه داریم.

وی اضافه کرد: ما انسدادی برای عبور از مشکلات کشور نداریم و راه آن بازگشت به خویشتن است. وقتی دستمان به پای خود بگیریم و بلند شویم گره های خارجی هم باز خواهد شد.

زاکانی در پایان گفت: امروز کشور در آستانه یک تغییر بزرگ است و باید بر مبنای گام دوم یک دولت و جامعه الگو و مقدمه یک تمدن نوین را رقم زد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false