×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
تفاهم نامه ایجاد شهرک صنعتی مرزی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان امضا شد

تفاهم نامه ایجاد شهرک صنعتی مرزی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان امضا شد

در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل تفاهم نامه ایجاد شهرک صنعتی مرزی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری مغان، عزیزالله قربانی، عضو هیات مدیره و معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: این تفاهم نامه در ۵ ماده و با محوریت تعهدات شهرک‌های صنعتی ایران و استانداری اردبیل تنظیم شده است.

او افزود: این تفاهم نامه با تامین اعتبار مشترک میان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و استانداری اردبیل از محل اعتبارات بودجه‌های عمرانی استانی به امضا رسیده است.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: استانداری اردبیل در چارچوب همکاری‌های مشترک اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری، کارگروهی را با دعوت از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و نماینده دولت جمهوری آذربایجان تشکیل خواهد داد تا شهرک صنعتی مورد نظر عملیاتی شود.

قربانی تصریح کرد: طرفین تفاهم کردند پس از تامین زمین و واگذاری اراضی ملی از طرف مراجع مرتبط و آماده شدن زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی فوق، مطابق قانون و مقررات حاکم بر شرکت شهرک‌های صنعتی از جمله دستورالعمل حق بهره‌برداری، واگذاری اراضی به متقاضیان سرمایه‌گذاری صورت پذیرد.

او ابراز داشت: جانمایی و اقدامات اولیه برای احداث شهرک صنعتی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در نقطه صفر مرزی میان دو کشور و در شهرستان پارس آباد استان اردبیل انجام شده که پس از انجام تامین زمین و صدور مجوز‌ها و بلامانع‌های لازم، ایجاد این شهرک صنعتی به زودی آغاز خواهد شد.

عضو هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: با احداث و توسعه شهرک صنعتی مشترک در شمال استان، مقدمات حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در سطح استان فراهم شده و فضای جدیدی در ارتباط میان دو طرف ایرانی و آذربایجانی ایجاد خواهد شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false