×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
مجوز طرح تاسیس شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان دریافت شده است

مجوز طرح تاسیس شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان دریافت شده است

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی، گفت: پس از پیگیری های جدی مجوز و موافقت طرح تاسیس شهرک صنعتی مشترک جمهوری اسلامی ایران و کشور آذربایجان اخذ گردید که به نوبه خود تحول شگرفی را در توسعه صنعت، اشتغال، اقتصاد و معیشت مردم به وجود می‌آورد.

به گزارش پایگاه خبری مغان، شکور پورحسین نماینده مردم پارس آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌ دستور خود در مجلس، گفت: همانگونه که مستحضرید مقاومت و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر باج گیری و زیاده خواهی‌های استکبار جهانی و سلطه امپریالیسم آمریکایی غربی باعث گردیده که نشانه گیری معیشت مردم و اقتصاد کشور در قالب اعمال تحریم‌های ظالمانه به اولویت اول و بی بدیل دشمنان ما تبدیل گردد و شرایط معیشتی مردم شریف منطقه همانند سایر نقاط کشور تحت تاثیر تحریم‌های تحمیلی قرار دارد، ولی به عنوان امین و مورد اعتماد شما مفتخرم که در مقام پاسخگویی و گزارش دهی در برابر غیور مردان و شیرزنان مغان خود از این تریبون مقدس اعلام نمایم که به لطف حضرت حق و در سایه رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری و تلاش دولت و نهاد‌های اجرایی و پیگیری مجدانه فرزند خدومتان، علی رغم این شرایط تحریم همه جانبه در تامین منابع مالی پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی و عمرانی از انزوای فقر زیر ساخت‌ها بیرون آمده و نوید بخش سال‌های پررونق و آبادانی در آینده‌ای نه چندان دور هستم.

وی افزود: پایاب سد خدافرین به‌ عنوان ابر پروژه نجات دهنده استان در واپسین لحظات اتمام عملیات اجرایی و در طلیعه مبارک ثمردهی قرار گرفته است که تحول شگرفی در حوزه اقتصادی، اشتغال و معیشت نه تنها برای مردم شهرستان بلکه کل استان و کشور در تامین نیاز‌های غذایی و محصولات استراتژیک کشاورزی و گامی بزرگ در کشاورزی نوین در کشور و کاهش واردات و خودکفایی است.

بیشتر بخوانید:

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مغان بدون رود ارس زنده نیست و در طول سال‌های ۹۲ و ۹۳ حقابه مغان در سایه سهل انگاری وکم تدبیری مسئولین وقت استانی، در بالا دست رود به یغما رفته بود که با پیگیری شبانه روزی اینجانب، ۲۱۴ میلیون مترمکعب آن اعاده گردیده و برای بازپس گیری کامل آن تلاش‌های بی وقفه و خستگی ناپذیر همچنان ادامه دارد.

پورحسین، گفت: راه اندازی دوباره و بهسازی فرودگاه پارس آباد با پیگیری‌های انجام یافته و تخصیص اعتبار و تامین مالی کامل با ناوگان جدید هوایی مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت و پیگیری‌ها برای رونق آن تا آخرین لحظات مسئولیت همچنان ادامه می‌یابد.

بیمارستان شهداء پارس آباد به دستگاههای MRI و CT مجهز می شود

وی افزود: بیمارستان شهداء با وجود شرایط مالی دولت چند ماه اخیر با تامین مالی کامل به بهره برداری رسیده است و تلاش‌های زیادی در تامین نیروی انسانی و تعیین چارت جدا بعد از ابطال شرط موعوض بودن با بیمارستان امام بعمل آمد که در ۲/۹/۹۸ به تایید نهایی هیت امناء وزارت بهداشت رسید؛ و تجهیزات MRI و CT خریداری شده و در مرحله تحویل است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: در حوزه تقسیمات کشوری مفتخرم اعلام نمایم که علیرغم ابلاغ موکد دولت محترم در خصوص برنامه‌های توسعه مبنی بر ممنوعیت هرگونه بسط و گسترش بدنه دولت و به تبع آن ممنوعیت ایجاد شهرستان بوده که توانستیم آرزوی بحق چندین نسلی مردم اصلاندوز در تبدیل سطح این شهرستان از بخشداری به فرمانداری تحقق بخشیم، پرودگار متعال را سپاس میگویم این بنده ناچیز خود را در مقابل موکلینش شرمسار ننمود و از خزانه خود بذل عنایت فرمود.

نماینده مردم پارس آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه راه و شهر سازی وبحث جاده‌های مواصلاتی با خرسندی مضاعف اعلام می‌نمایم شهرستان پارس آباد از این دوره مجلس به بعد جزو معدود شهر ستان‌های هم رتبه خود است که به سه نوع امکان حمل نقل جاده ای، ریلی و هوایی مجهز شده، در این راستا لازم به توضیح است فرودگاه افتتاح وبالفعل شد در خصوص جاده پارس آباد، مشکین و بیله سوار با پیگیری‌های دو سال اول و گنجاندن ردیف اعتباری در بودجه سنواتی سال گذشته ۲۰ کیلومتر و در سال جاری ۵۰ کیلومتر آن با نشر آگهی مناقصه تحت پوشش ۴ بانده شدن قرار گرفته است.

فاز یک مطالعاتی راه اهن پارس آباد و آذربایجان آن به اتمام رسیده است

وی ادامه داد: بزرگترین و اصلی‌ترین فلسفه توجیهی راه اهن پارس آباد و بیله سوار اتصال راه آهن ایران به آذربایجان و تعریف آن بعنوان کریدور شرق به غرب است با توجه به غفلت وبی توجهی مسئولان وقت در ادوار ماضی وکثرت نفوذ و زور اداری استان‌های شمالی کشور این پروژه از مسیر اصلی خود منحرف و با هزینه‌های گزاف به مسیر آستارا منجیل لوشان تغییر مسیر یافته و همین مساله سختی گنجاندن ردیف اعتباری آنرا در بودجه سنواتی چند برابر کرده بود که خوشبختانه نهایتا با اصرار و ابرام بیشتر پارسال برای این پروژه ردیف اعتباری مطالعاتی ایجاد شد و این خبر خوش را نوید می‌دهم که فاز یک مطالعاتی آن به اتمام رسیده و پروژه با جدیت تا حصول نتیجه ادامه می‌یابد.

پور حسین خاطرنشان کرد: در حوزه گمرک با پی گیری‌های بعمل آمده موافقت تبدیل واحد گمرک بیله سوار به اداره کل گمرک در دست اقدام واین گمرگ در حال حاضر بصورت شبانه روزی فعالیت می‌کند.

منطقه آزاد تجاری مغان به علت ایرادگیری شورای نگهبان در دستور کار مجلس قرار دارد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: منطقه آزاد تجاری مغان در طول خدمتگذاری این حقیر در کسوت امین شما دو بار در مجلس طرح و تصویب شد؛ و الان به علت ایرادگیری شورای نگهبان در دستور کار مجلس قرار دارد. ان شاءالله با رفع ایرادات مورد تایید قطعی شورای محترم نگهبان قرار می‌گیرد.

اخذ مجوز طرح تاسیس شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان

وی، گفت: بسیار خوشحال و مفتخرم که مژدگانی ویژه خدمت، ولی نعمتان خود عرض کنم که پس از پیگیری‌های جدی مجوز و موافقت طرح تاسیس شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان اخذ گردید که به نوبه خود تحول شگرفی را در توسعه صنعت، اشتغال، اقتصاد و معیشت مردم به وجود می‌آورد.
نماینده مردم پارس آباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: درخصوص حل مشکلات عشایر مغان خدمت با سعادتتان عارضم که مسئله واگذاری سه هکتار به عشایر با پیگیری مجدانه موضوع الان در کمیسیون لوایح دولت در حال رسیدگی است. با توجه به قول رئیس محترم جمهور در سفر به استان اردبیل انتظار داریم به قید فوریت تعیین تکلیف شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در مورد رفع اختلافات و تداخلات با وجود تهیه کروکی مورد تایید اداره ثبت و امور اراضی جهاد کشاورزی و دستور صریح روسای سازمان‌های ذیربط مبنی بر تخصیص ۶ هزار و ۱۳۳ هکتار اراضی خارج از سند ثبتی شرکت پارس و تعلق آن به عشایر خالصه کار با سابقه مالکیت چندصد ساله انتظار داریم توافقات حاکمیتی و دولتی عملیاتی و اجرایی شود.

بیشتر بخوانید:

کشت و صنعت مغان در چارچوب پروژه فساد بلعیده شده است

پورحسین، ادامه داد: در مورد ابهامات مطروحه در نحوه واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان بنا به امانتی که ملت در اختیار بنده گذاشته، پیگیری‌ها به طور کامل انجام شده و مردم انتظار دارند مراجع نظارتی هرچه سریعتر نتایج رسیدگی خود را به صورت کاملا علنی و آشکار به سمع و نظر آنان به عنوان صاحبان اصلی این خاک برسانند.

نماینده مردم مغان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مغان با وجود پتانسیل تامین مواد غذائی در خاورمیانه از نبود سیاستگذاری مدون در بخش کشاورزی و ساماندهی الگوی کشت و تضمین خرید محصولات را از وزارت کشاورزی می‌طلبد، و موضوع مهم دیگر خروج مواد خام کشاورزی و دامپروری نبود و یا کمبود صنایع تبدیلی و تکمیلی و حوزه‌های وابسته به آن است از فعالین حوزه سرمایه گذاری صنایع تبدیلی تقاضای نگاه ویژه جهت بسیج سرمایه به حوزه مغان را دارم که مغان این را در طول تاریخ، اثبات کرده خاک مقدسی دارد که برکت هزار برابر عطا می‌نماید، مطمئنا با کمی مطالعه پی به پتانسیل عظیم منطقه خواهید برد آورده هایتان را برکت خواهد داد ما منتظر حضور شما سرمایه گذاران حوزه مواد غذایی در منطقه هستیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false