×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
بستری ۸۵ نفر احتمال ابتلاء به ویروس کرونا در استان اردبیل

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در حال حاضر ۸۵ نفر به دلیل احتمال ابتلاء به ویروس کرونا در استان اردبیل بستری هستند.

به گزارش پایگاه خبری مغان، قدرت اخوان اکبری عصر امروز در جلسه ستاد بحران استان اردبیل با موضوع بیماری کرونا که در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل ۸۵ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا ویروس در مراکز درمانی بستری هستند.

تعداد ۱۰ نفر ابتلاء به ویروس کرونا در اردبیل 

وی افزود: از ۴۵ نمونه آزمایشی ارسال شده به آزمایشگاه، ۱۰ مورد مثبت و ۳۵ نمونه منفی اعلام شده و جواب آزمایش دیگر نمونه‌های ارسالی در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل  با اشاره به ترخیص ۱۵ فرد مشکوک و بیمار قطعی از بیمارستان‌های استان، بیان کرد: از امروز نمونه‌های آزمایشگاهی به تبریز ارسال می‌شود و از اول هفته آینده نمونه‌ها در استان آزمایش خواهند شد.

اخوان اکبری تصریح کرد: تمهیدات لازم برای عدم ورود مسافران و خودروهای شخصی از سوی گیلان اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: در طول چند روز اخیر تعطیلی تالارها و کنترل و عدم برگزاری تجمع‌ها در استان صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید: روبوسی و دست دادن مهترین علل سرایت بیماری ویروس کرونا است


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تاکید کرد: با توجه به نزدیکی عید نوروز و افزایش خریدها از مردم استان تقاضا داریم تا تنها در صورت نیاز به اقلام ضروری در بازار حضور داشته باشند.

وی بیان داشت: در صورت مراجعه به بازار در موارد ضروری توصیه می‌کنیم نکاتی مانند فاصله یک متری با دیگر اشخاص و استفاده از کارت‌های بانکی به‌جای پول نقد و استفاده از دستکش حتما رعایت شود.

اخوان اکبری اذعان داشت: توصیه اکید داریم که مردم در دو هفته آینده از منزل خارج نشوند و فقط در صورت نیاز و موارد خاص خانه خود را ترک کنند.

اخوان اکبری تصریح کرد: توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده برای استان اردبیل از طریق وزارت بهداشت در دستور کار است؛ کمبود الکل در استان رفع شده و باید با تلاش و همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی استان مشکل کمبود ماسک و مواد ضد عفونی کننده هم رفع شود.

وی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی افزایش شیوع کرونا ویروس در هفته جاری، بیمارستان امام رضا(علیه السلام) در حال آماده شدن برای پشتیبانی از بخش کرونا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در حال حاضر در تلاش هستیم تا از شیوع کرونا ویروس از شخص اول به دیگر افراد جلوگیری کنیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false