×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در استان اردبیل به ۴۹۷ نفر

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در طی شبانه‌روز گذشته ۲۳ بیمار مبتلا قطعی جدید در استان شناسایی شدند که مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در استان اردبیل به ۴۹۷ بیمار افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری مغان، افشین فتحی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته در کل استان ۲۳ بیمار مبتلای قطعی جدید به ویروس کرونا شناسایی شده است که با احتساب آمار فوق شمار مبتلایان به این بیماری ویروسی به ۴۹۷ بیمار افزایش یافت.

وی افزود: تا به امروز از ۹۸۴ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در استان اردبیل تست انجام شده است که آزمایش ۴۹۷ بیمار مثبت و ۴۸۷ تست منفی بوده است و  ظرفیت آزمایشگاه ویروس‌شناسی استان را از ۵۰ تست روزانه به ۷۰ تست افزایش داده‌ایم.


بیشتر بخوانید:

بستری ۱۳۳ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان شهدای پارس آباد

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت اخیر ۵ بیمار مبتلای قطعی به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند که مجموع بیماران جانباخته مبتلای قطعی کرونا در استان به ۸۷ فوتی افزایش یافته است.

فتحی بیان کرد‌: در حال حاضر ۳۳۸ بیمار در بخش ویژه کرونا بیمارستان‌های استان اردبیل بستری و تحت درمان هستند و نسبت به روز گذشته ۱۹ بیمار بستری کاهش داشتیم که به‌علت رعایت خانه‌نشینی و کاهش تردد است.

وی ادامه داد‌: به‌دلیل اینکه مردم استان در سیزدهم فروردین‌ماه به هشدارها توجه داشتند در روزهای آینده شاهد کاهش درگیری و ابتلا به کرونا در استان خواهیم بود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: توصیه اکید داریم که از منزل خارج نشوید مگر در موارد خاص و ضروری که پس از خروج و مراجعه به خانه حتمأ نکات بهداشتی را رعایت کرده و فاصله خود را با اعضای خانواده حفظ کنید و در یک اتاق جدا به دور از اعضای منزل باشید.

وی گفت:در روزهای گذشته با چندین مورد ابتلای کل اعضای خانواده مواجه شدیم که فقط یک نفر به بیرون از منزل مراجعه داشته و سپس کلیه اعضای خانواده را آلوده کرده است که از عموم مردم استان تقاضا داریم با رعایت نکات بهداشتی و هشدارها اعلام شده بیماری کرونا را در استان اردبیل ریشه‌کن خواهیم کرد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false