×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
معرفت و محبت به اهل بیت(علیهم السلام)، لازمه آمادگی برای انتظار است

آیت الله فروغی در جشن مجازی نیمه شعبان در اردبیل گفت: معرفت و محبت به اهل بیت(علیهم السلام)، لازمه آمادگی برای انتظار است

به گزارش پایگاه خبری مغان، آیت الله علی فروغی استاد اخلاق حوزه علمیه قم و خطیب توانای اردبیل بعد از ظهر امروز در جشن مجازی نیمه شعبان که توسط بنیاد مهدویت استان اردبیل در شبکه های اجتماعی برگزار شد به تبیین ویژگی های منتظر واقعی پرداخت و گفت: معرفت و محبت به اهل بیت(علیهم السلام) دو رکن اصلی در مبحث انتظار است.

این استاد اخلاق حوزه گفت: مهمترین مسئله در نیمه شعبان ولادت با سعادت مولایمان امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است که عالم هستی منتظر قدوم مبارک ایشان است تا بشر به عدالت، انسانیت، حریت و توحید واقعی برسد.

تا محبت نباشد نمی توان برای انتظار  آماده شد

وی با بیان اینکه معرفت در بحث انتظار اهم مسائل است، خاطرنشان کرد: معرفت و محبت و در کل شناخت حضرت و ابراز محبت به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) تاکید بسیار شده است، بطوریکه تا محبت نباشد نمی توان برای انتظار  آماده شد.

آیت الله فروغی در ادامه سخنان خود به شرایط کسب معرفت و محبت به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) پرداخت و گفت: کسانیکه دل به دنیا و امور دنیوی سپرده اند  هرگز قادر به درک مفهوم انتظار نخواهند شد، چراکه منتظر واقعی کسی است که از هر لحاظ پاک و منزه باشد.

وی جاذبه را یکی از عوامل مهم مبحث انتظار دانست و گفت: کسی که نتواند به زیبایی های اخلاقی برسد قادر به دست یابی به جاذبه حقیقی هم نخواهد شد.

این خطیب اردبیلی در بخش دیگری از سخنان خود به ماجرای حضرت موسی(علیه السلام) در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: این محبت خداوند به حضرت موسی(علیه السلام) بود که منجر به ایجاد جاذبه در این پیامبر عظیم الشان شد بطوریکه هرکس به حضرت موسی(علیه السلام) نگاه می کرد جاذبه ایشان اورا رها نمی کرد و این چیزی نبود جز جاذبه توحید که خداوند  متعال در دل حضرت موسی(علیه السلام) قرار داده بود.

آیت الله فروغی در ادامه سخنان خود به دلایل غفلت انسان و عدم توفیق در کسب جاذبه حقیقی اشاره کرد و گفت: اصل نقص های انسان در حیات و زندگی وی است، چراکه انسان به دلیل گرایشات دنیوی و مشغله های دنیوی که دارد از داشتن جاذبه توحیدی محروم است و از این رو نمی تواند به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

انسان باید در کسب معارف توحید ثابت قدم باشد

وی به متن مناجات شعبانیه نیز اشاره کرد و گفت: انسان باید در کسب معارف توحید ثابت قدم باشد تا با دوستی و کسب محبت حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) و اهل بیت (علیه السلام) بتواند خود را به مدارج بالاتر برساند.

آیت الله فروغی از قلب به عنوان محل فوران محبت نام برد و گفت: اگر محبت اهل بیت(علیهم السلام) در قلب ما انسان ها جاری شود، آنگاه زندگانی ما نیز دگرگون خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود به شب معراج پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) اشاره کرد و گفت: کسی که ولایت را قبول نداشته باشد هرچند در طول مدت زندگی منشاء خیر و نیکی هم باشد، به آتش جهنم خواهد رفت و این وعده الهی است.

با کسب معرفت لازم، محبت امام زمان را در دل هایمان ایجاد کنیم

این مبلغ اسلامی به اهمیت زنده نگه داشتن یاد امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در اذهان و قلوب نیز اشاره کرد و گفت: اهمیت این موضوع به آنجا می رسد که خداوند متعال به حضرت موسی(علیه السلام) فرمودند که پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله)را دریابد و محبت ایشان را کسب کند و به پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) نیز می فرمایند، محبت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را گسترش دهد چرا که امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) شخصی است که محبت من در او است، بنابراین ما باید با کسب معارف لازم، محبت امام زمان(علیه السلام) را در دل هایمان ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه شکر نعمت درک عصر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به جا آوردنی نیست، اظهار داشت: بزرگ ترین افتخار ما این است که در عصری به سر می بریم که موسوم به عصر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

این استاد اخلاق حوزه  و دانشگاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) وجودی است که خداوند متعال توسط ایشان حلال ها را حلال، حرام ها را حرام و زمین را طاهر و پاکیزه می کند و به همین دلیل است که سفارش کرده هرکس امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)را دوست بدارد و محبت ایشان را کسب کند، دوستدار وی خواهم بود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false