×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز رای گیری مرحله دوم انتخابات مجلس دهم در ۲۱ استان کشور

مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز(جمعه) در ۵۵ حوزه انتخابیه در ۲۱ استان کشور آغاز شد.

این انتخابات در بیش از ۱۵ هزار شعبه اخذ رای برگزار می شود. براساس قانون زمان رای گیری به مدت ۱۰ ساعت ادامه دارد و در صورت نیاز بنا به درخواست استانداران و فرمانداران حوزه های انتخابیه و تایید وزیر کشور این زمان تمدید می شود.

در مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۳۶ نامزد برای تعیین تکلیف ۶۸ کرسی باقی مانده مجلس با یکدیگر رقابت می کنند.

در این مرحله، انتخابات در استان های آذربایجان شرقی (۶ حوزه انتخابیه)، آذربایجان غربی (چهار حوزه)، اردبیل (۲ حوزه)، اصفهان (۲ حوزه)، ایلام (۲ حوزه)، تهران (سه حوزه)، چهارمحال وبختیاری (۲ حوزه)، خراسان رضوی (یک حوزه)، خوزستان (۶ حوزه)، زنجان (سه حوزه)، فارس (چهار حوزه)، کردستان (۲ حوزه)، کرمانشاه (۲ حوزه)، گلستان (سه حوزه)، گیلان (۲ حوزه)، لرستان (سه حوزه)، مازندران (۲ حوزه)، مرکزی (سه حوزه)، هرمزگان (یک حوزه)، همدان (۲ حوزه) و یزد (یک حوزه)، برگزار می شود.

مجلس شورای اسلامی ۲۹۰ کرسی دارد که در مرحله نخست انتخابات تکلیف ۲۲۲ کرسی مشخص شد و در دور دوم، ۱۳۶ نامزد برای دستیابی به ۶۸ کرسی باقی مانده و راهیابی به خانه ملت با هم رقابت می کنند.

برای این مرحله از انتخابات مجلس ۱۷ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند و کسانی می توانند در انتخابات شرکت کنند که درمرحله اول یا در هیچ حوزه ای رای نداده باشند یا در مرحله اول در همان حوزه ای که انتخابات به مرحله دوم رفته است رای داده اند.

همچنین برای این مرحله از انتخابات حدود ۱۹ میلیون تعرفه چاپ و به حوزه های انتخابیه ارسال شده است.

به گزارش ایرنا، مرحله اول انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه سال ۱۳۹۴ در سراسر کشور برگزار و ۲۲۱ نفر از نمایندگان انتخاب شدند که در این مرحله مشارکت ۶۲ درصدی مردم به ثبت رسید.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false