×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
گوگل در برابر روسیه عقب نشینی کرد

گوگل با عقب نشینی از اقدام خود در تغییر نام های روسی چند منطقه جمهوری خود مختار شبه جزیره کریمه فدراسیون روسیه در کناره دریای سیاه در بخش نقشه آنلاین خود، اعلام کرد که اسامی تغییر یافته را اصلاح می کند.

4911544_456به گزارش مغان دشت, گوگل با عقب نشینی از اقدام خود در تغییر نام های روسی چند منطقه جمهوری خودمختار شبه جزیره کریمه فدراسیون روسیه در کناره دریای سیاه در بخش نقشه آنلاین خود، اعلام کرد که اسامی تغییر یافته را اصلاح می کند.

بنابر این گزارش؛ دیمیتری پولونسکی معاون نخست وزیر و وزیر سیاست گذاری داخلی جمهوری کریمه با انتقاد از این اقدام، اعلام کرده بود، گوگل از نادانی جغرافیایی رنج می برد که بیشتر نیز خواهد شد.

پس از بروز واکنش های منفی گسترده نسبت به این اقدام در رسانه ها و کاربران روسی فضای مجازی، یک مقام شرکت آمریکایی گوگل امروز (جمعه) به روزنامه ایزوستیا گفت: تصمیم گنجاندن اسامی جدید در مناطق مختلف کریمه باطل شده است و اسامی قبلی در بخش روسی گوگل مپ بازگردانده می شود.

سخنگوی این شرکت به تغییرات در دیگر زبان های نقشه آنلاین خود اشاره ای نکرده است.
سامانه گوگل مپ در تازه ترین اقدام، نام های معتبر قدیمی و روسی برخی شهرها و بخش های کریمه را حذف و اسامی اعلام شده از سوی دولت اوکراین را جایگزین کرده بود.
اقدام گوگل همسو با اجرای قانون مبارزه با کمونیسم اوکراین بود که تغییر اسامی مناطق دارای نام ها و نمادهای دوران شوروی سابق را در بر می گیرد و شبه جزیره کریمه را نیز که از سال ۲۰۱۴ به روسیه منضم شده شامل این مصوبه کرده است.

براین اساس نام منطقه کراسنوگواردیسک به کورمان، کروفسک به اسلام ترک و سوتسکی به ایچکی تغییر یافته است.

از سال ۲۰۱۴ پس از سقوط دولت وقت اوکراین و روی کار آمدن یک دولت جدید و درگیری شبه نظامیان در شرق این کشور با نیروهای دولتی که روسیه متهم به حمایت از آنان می شود، کی یف و مسکو روابط پرتنشی دارند.

جدایی شبه جزیره کریمه در ساحل دریای سیاه از اکراین و پیوستن آن به روسیه در سال ۲۰۱۴ توسط طرفداران این کشور براساس نتایج برگزاری یک همه پرسی که مورد تایید مسکو قرار گرفت، بزرگترین عامل افزایش تنش در روابط دو کشور بوده است.

این منطقه ۲۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتری که اکنون دو میلیون و ۴۱۳ هزار نفر جمعیت شامل یک میلیون و ۴۵۰ هزار روس، ۵۷۶ هزار اوکراینی و ۲۴۵ هزار تاتار است، سال ۱۹۵۴ توسط نیکیتا خروشچف رییس جمهوری وقت شوروی سابق که زادگاهش اوکراین بود در قالب تغییرات نقشه ای به این کشور هدیه شده بود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

true
برچسب ها : , ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false