×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز کشت ذرت بذری در ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی منطقه مغان

آغاز کشت ذرت بذری در ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی منطقه مغان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: کشت ذرت بذری در ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی منطقه مغان آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری مغان، احمد شهریار روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به پیش‌بینی تولید بیش از ۱۰ هزار تن ذرت بذری در استان گفت: بذر مورد نیاز تامین شده و به تدریج به ذرت‌کاران استان در منطقه مغان واگذار و تحویل می‌شود.

وی اضافه‌ کرد: ذرت‌کاران استان در سه شهرستان پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان هم‌ اکنون در مرحله انتخاب زمین، آمایش خاک، تامین نهاده‌ها و تهیه مقدمات فرایند و آغاز کشت این محصول هستند.

شهریار با اشاره به تامین ۸۵ درصد از بذر ذرت مورد نیاز در کشور توسط ذرت‌ کاران منطقه مغان افزود: تلاش سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل این است که این جایگاه استان در راستای جهش تولید محصولات کشاورزی حفظ شده و ارتقا یابد.

گفتنی است، ذرت جزو گیاهان یک ساله و با ارزش اقتصادی بالایی بوده و در عین حال در زمین‌های کشاورزی با خاک فقیر نیز به خوبی رشد می‌کند.

ذرت بذری کشت شده در منطقه مغان، پس از برداشت در فصل پاییز و با طی مراحل فرآوری و بسته‌بندی‌ زیر نظر موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال، در اختیار کشاورزان ذرت‌کار کشور قرار می‌گیرد.

بذر ذرت کاشته شده در ایران پیش از این، از کشورهای خارجی تامین می‌شد ولی کشت ذرت بذری در استان اردبیل طی چند سال گذشته و در راستای خودکفایی تولید محصولات کشاورزی، رونق یافته است.

تولید ذرت بذری در مغان، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، زمینه را برای جهش تولید این محصول فراهم کرده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false