×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ثبت نام از داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی روستا و عشایر آغاز شد

آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌ و عشایر

ثبت نام داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌ و عشایر کشور و استان اردبیل از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری مغان، رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: فرآیند ثبت‌نام نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌ و عشایر استان همزمان با سراسر کشور از امروز ۱۶ فروردین ماه آغاز شده  و تا روز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

ندایی با اشاره به اینکه در مجموع ۸۷۸ نفر برای رقابت در ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر در استان اردبیل ثبت‌نام کرده‌اند، اضافه کرد: نامزد‌ها برای راهیابی به پارلمان محلی ۳۱ شهر در استان ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: تعداد کل واجدین شرایط شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست ‌جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اردبیل یک میلیون نفر است که از این تعداد ۲۲ هزار نفر رای اولی محسوب هستند.

فعالیت تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌ در استان اردبیل رصد  می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل همچنین از ممنوعیت تبلیغات زودهنگام نامزد‌های انتخاباتی خبر داد و گفت: فعالیت و تحرکات تبلیغاتی نامزد‌های شورا‌های اسلامی شهر و روستا در این استان رصد و بررسی می‌شود.

بهروز ندایی با بیان اینکه تبلیغات زودهنگام نامزد‌ها غیرقانونی است، افزود: روند تبلیغات نامزد‌های ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در حال رصد و بررسی است و ممنوعیت تبلیغات زودهنگام نیز ابلاغ شده است.

تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا در خردادماه

وی تصریح کرد: زمان قانونی تبلیغات نامزد‌های تایید صلاحیت شده ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا از ۲۰ تا ۲۶ خردادماه خواهد بود و هرگونه تخلف تبلیغاتی به صورت دقیق بررسی و تذکرات لازم به آن‌ها داده خواهد شد.

استان اردبیل دارای پنج حوزه انتخابیه شامل حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین، حوزه انتخابیه خلخال و کوثر، حوزه انتخابیه مشگین‌شهر، حوزه انتخابیه گرمی، حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز است و در مجموع سه هزار و ۲۵۲ نفر به عنوان شورای روستا و ۱۶۵ هم به عنوان شورای شهر در این دوره انتخاب خواهند شد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران همزمان با ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و دومین میاندوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false