×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اجتماع بزرگ مومنان در نماز عید فطر در استان اردبیل

اردبیل – ایرنا- مردم مومن استان اردبیل در جای جای استان در پایان یک ماه روزه داری به ضیافت الهی نشسته و با برگزاری آیین های نماز عید فظر اجتماع بزرگ و وحدت و همدلی خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در اردبیل نماز عید فطر در با حضور گسترده مردم در مصلی و مساجد این شهرستان با شکوه خاصی برگزار شد .

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان در خطبه های نماز عید فطر اردبیل گفت : نماز عید فطر در واقع مجمع عمومی مسلمانان جهان است ، مسلمانانی که پس از یک ماه روزه داری دور هم جمع شده و با نماز به یک قبله مشترک عظمت خود را به نمایش می گذارند.

وی بیان کرد: فطر در واقع ضیافت الهی ، مقدمه ای برای عید قربان و نیز دخیره الهی و شرفی برای مومنان در پایان ماه رمضان می باشد.

آیت الله عاملی با اشاره به اهمیت موضوع ولایت اظهار کرد: ولایت کلید تمام عبادات است ، نماز ، روزه و دیگر عبادات بدون ولایت تاثیر اجتماعی خود را نشان نمی دهد و ولایت ر واقع مکمل آنهاست .

امام جمعه اردبیل همچنین گفت : روزه داران در طول یک ماه با عبادت خود مغفرت الهی را برای خود به ارمغان آورده اند و باید تلاش کنند که پس از عید نیز با تداوم زهد و پاکی خود این ذخیره ارزشمند الهی را برای خود حفظ کنند.

وی همچنین مردم را به قناعت و پارسایی سفارش کرد و افزود: عید به سفره های رنگین نیست ، عید داشتن تقوا و دستگیری از مستمندان است ، عید برای آنهایی است که روزه و نمازشان از سوی پروردگار مورد پذیرش قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا ، نماز عید فطر صبح امروز در دیگر شهرستان های استان از جمله پارس آباد ، بیله سوار ، گرمی ، نمین ، سرعین ، نیر ، مشگین شهر ، کوثر و خلخال نیز با حضور پرشکوه مردم برگزار شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false