×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
۴ هزار اصله نهال در جنگل های حاشیه ارس کاشته شد

۴ هزار اصله نهال در جنگل های حاشیه ارس کاشته شد

جنگل های حاشیه ارس

با هدف احیای جنگل های حاشیه ارس در پارس آباد مغان چهار هزار اصله نهال در حاشیه این رودخانه مرزی کاشته شد.

به گزارش پایگاه خبری مغان، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پارس آباد روز شنبه در حاشیه بازدید از جنگل های حاشیه ارس گفت: این نهال ها از نوع سنجد و زبان گنجشک بوده و در فواصل معین در ساحل رود ارس کاشته شده است.

وی افزود: بعد از مرحله پاکسازی فواصل میان درختان، در صورت نیاز از گونه های گیاهی بومی برای کاشت و احیای جنگل استفاده خواهد شد.

ولی فصیحی خاطرنشان کرد: مساحت کل جنگل های ساحل رود ارس در حوزه استحفاظی شهرستان پارس آباد بیش از یک هزار و ۲۰۰ هکتار بوده که از مسیر تازه کند حسن خانلو شروع و تا امتداد حوزه استحفاظی قره قباق اصلاندوز در ساحل ارس و مرز مابین اردبیل و استان آذربایجان شرقی ادامه می یابد.

وی تصریح کرد: در این جنگل ها گونه های خاص اقلیمی ، گیاهی و رودخانه ای از جمله سنجد، گز، تمشک، زبان گنجشک، ‏بید و سفید پلات وجود دارد که بغیر از گونه بید بقیه بومی این منطقه هستند.

فصیحی اظهار داشت: زادآوری این گونه های گیاهی و جنگلی بویژه سفید پلات ها به قدری دارای تراکم است که در هر ۱۰سال یکبار باید ساحل رودخانه پاکسازی شود تا بدلیل انباشت و اشباع محیط جنگل یا در اثر فرایند طبیعی دچار آتش سوزی نشود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پارس آباد گفت: هم اکنون در مرحله اول عملیات پاکسازی تا شعاع ۵۰ هکتاری از جنگل ساحل رود ارس اقدامات لازم در حال اجراست.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false