×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
شرکت مغان به دستگاه های نوین دنیا مجهز می شود

شرکت مغان به دستگاه های نوین دنیا مجهز می شود

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت مغان گفت: شرکت مغان به دستگاه های نوین دنیا مثل دستگاه های پیشرفته نشاء کار خریداری و به ناوگان ماشین آلات کشاورزی افزوده شد تا در کاشت نشای گوجه فرنگی مجهز می شود.

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از موج اردبیل، جلال گلچین ظهر امروز در دیدار با تعدادی از اصحاب رسانه افزود: به منظور مکانیزه نمودن فعالیت های زراعی شرکت امسال برای اولین بار شرکت مغان تعداد ۶ دستگاه پیشرفته نشاء کار خریداری و به ناوگان ماشین آلات کشاورزی افزوده شد تا در کاشت نشای گوجه فرنگی استفاده گردد.

وی با اشاره به اهمیت دستگاه های خریداری شده جدید برای بالا بردن راندمان کاری محصول شرکت اظهار کرد : راندمان کاری هریک از دستگاههای خریداری شده ۴ هکتار در روز می باشد.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت مغان تصریح کرد: که با بکارگیری دستگاه کاشت نشای گوجه فرنگی علاوه بر کاشت دقیق و منظم نشاها و افزایش راندمان تولید، در ترویج کشاورزی پیشرفته و آشنایی کشاورزان شهرستان با تکنولوژیهای بروز دنیا نیز نقش مهمی ایفا می نماید.

گلچین با بیان اینکه ظرفیت تولید کارخانه رب گوجه‌فرنگی ۳۰۰۰ تن تولید روزانه می باشد توضیح داد : چهار دستگاه کمباین برداشت ساخت کشور آلمان خریداری و وارد گمرک کشور شده است.

وی افزود: با کاشت محصول گوجه فرنگی و ایجاد صنایع تبدیلی و کارخانه رب علاوه بر ایجاد اشتغال، اصلاح الگوی تناوب و افزایش درآمد برای شرکت نیز میسر خواهدشد.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت مغان با اشاره به اینکه امسال با رعایت اصول جمع‌آوری برداشت میوه و با بسته بندیهای استاندارد، محصولات خود را روانه بازار مصرف داخلی و خارجی خواهیم نمود.

گلچین ادامه داد: سعی و تلاش ما نشان دادن قابلیت‌های شرکت با برند مغانه بوده و با توجه به اینکه برنامه‌های در حوزه صادرات صورت گرفته نخستین برداشت مجتمع باغات میوه با برند مغانه روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی خواهیم بود.

وی بیان کرد: برای اولین بار در کشت و صنعت مغان، گیلاس در کارتن های ۵ کیلویی بصورت بسته بندی تخته پالت و با برند مغانه توسط ماشینهای یخچالدار حمل و روانه بازار مصرف داخلی و خارجی شد.

مدیرعامل کشت و صنعت مغان افزود: برای اولین بار در طول سالهای این شرکت توزیع کودها و مبارزه با آفات و قارچ‌ها به‌صورت کامل و دقیق انجام‌یافته و با این تلاش‌ها امیدواریم امسال راندمان تولید محصولات زراعی و باغی افزایش چشمگیری داشته باشد.

گلچین اظهار داشت: ۴ دستگاه کمباین چغندر قند ۴ دستگاه نشاء کار کنجاله ،۴۵ دستگاه تراکتور نهایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال های آتی کارخانه از تیر ماه شروع و تا ۹ ماه فعالیت خواهد داشت، و پیش بینی می شود امسال ۲۰۰۰ هکتار چغندر پاییزه برداشت و چغندر شهرهای دیگر نیز خریداری شود،

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت مغان گفت : قطعات زراعی در ایستگاههای ۵۰۰ تقسیم می شود تا مسئولیت و مدیریت اراضی را برعهده گیرند، مجتمع باغات میوه به ۱۷ ایستگاه تبدیل شده و کارها با شرایط ایده آلی در حال توسعه است ،در باغات،ظرف سه چهار سال آتی کارگران شرکت تا وضعیت حدود ده هزار نفر افزایش خواهد یافت .

گلچین اضافه کرد: در داخل هر ایستگاه، ایستگاه مرکزی تعبیه می شود تا جهت آبیاری تحت فشار در آنها بعنوان صرفه جویی در مصرف آب انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری برنامه های جالبی داریم افزود : دشت مغان در کل ایران جاذبه های گردشگری و دارای شناخت است و برنامه اجرا در حوزه گردشگری به مشاور تحویل داده شده است.

 

انتهای خبر/

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false