×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
بازدید استاندار اردبیل از مراکز خرید گندم

استاندار اردبیل با سفر به شمال استان از مراکز خرید گندم و کلزا در بیله‌سوار و پارس‌آباد بازدید کرد.

13950321000233_PhotoLبه گزارش مغان دشت، در این بازدید که عصر امروز و با همراهی مدیران جهاد کشاورزی و غله انجام شد مجید خدابخش از نزدیک در جریان روند خرید گندم قرار گرفت تا نسبت به حل مشکلات احتمالی خرید و ذخیره‌سازی آنها دستور لازم را صادر کند.
استاندار اردبیل بیان کرد: با گذشت یک هفته از آغاز خرید گندم خرید بیش از ۵۵ هزار تن نشان از هماهنگی مطلوب غله و تعاون روستایی جهاد کشاورزی است.

مجید خدابخش افزود: علی‌رغم کاهش ۱۱ درصدی سطح زیر کشت گندم به لحاظ مراقبت‌های انجام شده در مبارزه با آفات و بیماری‌ها و پراکنش خوب بارندگی با وجود خشکسالی است.
وی ادامه داد: پیش‌بینی بیش از ۵۵۰ هزار تن خرید نشان از پتانسیل خوب استان در تولید محصول استراتژیک گندم است.

استاندار اردبیل در کنار بازدید از سیلوی ۱۵۰ هزار تنی روح‌ کندی مرکز خرید گوگ تپه سیله ۳۰ هزار تنی بخش خصوصی امین خوشه از مرکز خرید کلزا در شرکت دانه‌های روغنی نیز بازدید کرد.
استاندار اردبیل همچنین در این سفر از نزدیک مزارع گندم و باغات خسارت دیده پارس‌آباد به ویژه ۲۸ روستای این شهرستان را که دچار خسارت شده و به وسعت ۸ هزار هکتار از اراضی منطقه خسارت دیده بازدید کرده و در جریان مشکلات زارعان قرار گرفت.
بعد از این بازدید استاندار خطاب به درخواست مساعدت مسؤولان که از زبان کشاورزان بغض گرفته مطرح می‌شد تاکید کرد: از طریق دولت و مجلس و مسؤولان ذیربط کشوری درخواست‌های شما تولیدکنندگان زحمتکش و خسارت دیده را با جدیت پیگیر خواهیم شد.

خدابخش خطاب به فرماندار پارس‌آباد بیان کرد: در حل مشکلات پیگیری‌ها لازم را انجام داده و از کشاورزان نیز انتظار داریم مسائل و تقاضاهایشان را مطرح کنند.
استاندار اردبیل با اشاره به کمک‌های دولت گفت: دولت مصمم هست که در پنج مورد زیر به کشاورزان خسارت دیده شهرستان پارس‌آباد در اثر بارش تگرگ کمک کند.

خدابخش ادامه داد: این کمک‌ها شامل کمک بلاعوض به کشاورزان از طرف دولت، وام ارزان قیمت ۴ درصدی به کشاورزان،درخواست استمهال وام بانکی کشاورزان به مدت ۲الی ۳سال، بخشودگی آب بهای دریافتی از کشاورزان توسط امور آب و همچنین ارایه بذر یارانه‌ای دوبرابر به کشاورزان خسارت دیده توسط سازمان جهاد کشاورزی است.

در تمامی مراحل بازدید این حقیقت که حضور استاندار  اردبیل مجید خدابخش به عنوان نماینده دولت و هیأت همراه التیام‌بخش دل‌های افسرده و پرغصه کشاورزانی که دست رنج و حاصل نزدیک به یک سال با قهر و بلای تکرگ به یغما داده بودند کتمان‌ناپذیر بود و این عزیزان و زحمتکشان اشک شوق از حضور استاندار خود را با اشک غم دل ناشی از دست رفتن حاصل تلاش خود تلفیقا در طبق اخلاص نهاده و چون نگینی مسؤولان درد آشنا را در آغوش خود گرفتند.

13950321000234_PhotoL

13950321000237_PhotoL

13950321000312_PhotoL

13950321000311_PhotoL

13950321000304_PhotoL

 

انتهای پیام /

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false