×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
مدیر عامل آب منطقه‌ای اردبیل: تامین آب شرب اردبیلی‌ها از قورقور

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم در اجرای طرح جداسازی منابع آب شرب و بهداشتی، آب شرب مورد نیاز اردبیلی‌ها را از طریق چشمه قورقور تأمین کنیم.

داود نجفیان عصر امروز در جلسه تشریح نحوه اجرای طرح پایلوت جداسازی آب شرب با آب بهداشتی در اردبیل اظهار کرد: در دنیا تجارب خوبی در این زمینه وجود دارد تا از آب استاندارد با مؤلفه‌های شرب در سایر مصارف استفاده نکنند تا امکان تأمین آب شرب به بهترین شرایط فراهم آید.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پنج درصد مصرف آب در طول روز مربوط به شرب و مابقی سایر مصارف است، تلاش ما بر این است تا در این طرح در یک جداسازی کیفی و مناسب آب شرب استاندارد و با مطلوبیت خاص را به مردم ارائه کنیم و در کنار آن در تأمین آب بهداشتی و سایر مصارف نیز بکوشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: این کار سبب می‌شود تا هزینه‌های شرکت‌های تهیه و توزیع آب در دسترسی مردم به آب شرب سالم به حداقل رسیده و امکان جداسازی نیز به بهترین شکل فراهم آید.

نجفیان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در برخی از کلان‌شهرها به ویژه شهر قم تجربه خوبی در جداسازی آب شرب با بهداشتی به دست آمده که ما نیز امسال بعد از تکمیل مطالعات سعی داریم آب چشمه قورقور را به عنوان آب شرب گوارا به مردم ارائه کنیم و در کنار آن قطعاً هموطنان در منازل خود می‌توانند از منابع آب معمولی استفاده کنند.

وی بیان کرد: در این زمینه سعی می‌کنیم تا با استفاده از شبکه‌های انتقال نسبت به انتقال مناسب آب قورقور اقدام کنیم تا مردم با استفاده از کارت‌خوان و روشی که پیشنهاد شده از این آب گوارا استفاده کرده و در کنار آن بتوانند از سامانه انتقال در بهره‌مندی از آب شرب استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل ادامه داد: به احتمال زیاد در نیمه دوم سال زمینه این امر و انتقال آب چشمه قورقور فراهم می‌آید تا در کنار استفاده از آب بهداشتی و سالم منازل امکان بهره‌گیری از این ظرفیت نیز برای ساکنان اردبیل به شکل پایلوت فراهم آید.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false